India, you hate it or you love it...!

8 september 2017 - Bikaner, India

Tot zover kan ik zeggen; I love it! Okay, okay.. het is smerig.. en met smerig bedoel ik ook echt smerig... Lang leve de glorix doekjes! Alles wat schoongemaakt moet worden, wordt door me gedaan. Bij binnenkomst in een nieuwe kamer wordt alles grondig onder handen genomen! Van deurklinken tot wc-brillen tot het lichtknopje. Dit allemaal om de welbekende Delhi Belly te voorkomen.. Gelukkig is de Delhi Belly nog niet langs geweest en dat zorgt er mede voor dat ik kan genieten hier!

Wat heb ik tot zover gedaan? Het begon allemaal in New Delhi. Na een korte nacht heb ik een tour door deze stad gemaakt. Van moskeeën tot forten; ik heb het allemaal gezien! Daarna al meteen doorgereisd naar een andere stad met super mooie koophuizen. Hier heb ik een fiets gehuurd en het dorpje een beetje verkend. Onderweg kwamen we een school tegen.. omdat de groep wist dat ik juf ben, werd ik meteen voor een groep met veel kinderen geduwd! Of ik even les wilde geven.. uhm... Hoe moest dat ook alweer? (Inmiddels al heel wat weken vrij!)  Ik heb een makkelijke erbijsom op het bord geschreven en een paar kinderen voor het bord gezet om het allemaal visueel te maken ;) Ik dacht dat ik een jaar 'werkvrij' was, maar toch nog aan de arbeid gezet! Toen de kinderen tot de conclusie kwamen dat het antwoord 5 moest zijn, werd er door mijn groepsgenoten hard geklapt en ik besloot dat mijn lestijd klaar was :)

Inmiddels zit ik in Bikaner, een stad ten oosten van New Delhi. Hier heb ik een kamelenfarm bezocht en daarna een ritje door de woestijn gemaakt. Vandaag ben ik naar Karni Mata geweest; een rattentempel... een tempel met 'maar' 20.000 loslopende en overal schijtende ratten... (hoe tel je ze trouwens..?) vroeger waren het er veel meer, dus 20.000 moet te doen zijn... toch?

Bleek je daar op blote voeten te moeten lopen... Je leest het goed.. Tussen de ratten op je blote voeten... Vond het spannend en heel smerig.. Het liefst had ik mijn glorix doekjes om mijn voeten heen gebonden...

Na deze misselijkmakende tour ben ik mezelf schoon gaan maken met, jullie raden het vast al, inderdaad glorix doekjes!

Namaste!

Liefs Anne

1. Margo en Jacques:
    8 september 2017
    Moeten we extra doekjes nasturen???
  2. Elke:
    Joehoe je eerste reisverhaal :) tof om te lezen! Geniet er nog van! 😘
  3. Jolanda:
    Geweldig! Maar OMG die rattentempel!!!! No way!!!! 😱😨
    Gr Jolanda
  4. Dennis:
    8 september 2017
    Waar zouden we zijn zonder Glorix?
    Wat een excursie trouwens! Zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld? (Jaja, ik maak hem gewoon;-))

Tot je volgende verhaal! Leuk!
    Geniet ze!
  5. T.tine wijlaars:
    8 september 2017
    Tjonge tjonge moet je hier eens proberen Door zoveel ratten te lopen.als er ergens 2 te zien zijn wordt de gemeente al gebeld.nog veel reisgenoten en blijf zulke verhalen schrijven.groetjes
  6. Giel:
    Hahaha.. rattenvanger van Hamelen😂
  7. Lous en Arie:
    8 september 2017
    Het frikkenbloed kruipt ook ver over de grenzen! Fijn dat je zo geniet en verstandige maatregelen neemt ! Leuk om zo op de hoogte te blijven. Veel plezier meisje!
  8. Linda Grutterink:
    8 september 2017
    Glorix doekjes ..... ratten..... als je make-up maar goed zit , was ons thema. en dat kunnen ze ook in India ;-) :-)
  9. Greet van Liesthout:
    8 september 2017
    Ja je bent nu ook inhet smerigste maar kleurrijk India. Ach dan ben je al heel veel gewend voor de rest van je avontuur. Geniet van de mooie mensen. Liefs Henry en Greet xx
  10. Saskia:
    9 september 2017
    Joehoe! We zijn begonnen!
    Leuk verhaal, mooie foto's. Het is weer genieten zie ik wel. An is haar comfortzone!
    En dit is nog maar het begin... Geniet! X
  11. Kimmy:
    9 september 2017
    En wat een prachtige foto's!
  12. Renee:
    9 september 2017
    Klinkt goed! Op naar de kip tandoori (of zou het stiekem rat zijn i.p.v. kip) en een kopje Chai!

Ps. Breng je mij wat Chai mee? :-)
  13. Lianne:
    Gadverdamme tante Anne.
    Het lijkt wel op de film van Ratatouille!
  14. Henri:
    9 september 2017
    Zeg Anne "ben je nu helemaal van de ratten besnuffeld????"
    Oud Nederlands spreekwoord (ben je nu helemaal gek geworden?)
    Maar natuurlijk, je moet alles meepikken. ook al die andere en vreemde dingen. Geniet van alles.
    Groetjes Henri
  15. Marielle:
    10 september 2017
    Hoi Anne,
    Wilde ook nog ooit naar India! Maar nu niet meer! Smerig en ratten! Maar het zal ongetwijfeld een fantastische reis en herinnering gaan worden. Geniet ervan!
    Leuk om je verhaal te lezen trouwens.
    Groetjes Marielle
  16. Annemieke:
    11 september 2017
    Ha Anne,
    Meteen weer bijzondere avonturen!! Ratten, kinderen, de Rattenvanger van Hamelen....alles komt weer bij elkaar :)
    Geniet van je geweldige reis!
  17. Jan Meulendijks:
    12 september 2017
    Heel indrukwekkend Anne, geniet vooral van alle ervaringen díe je onderweg tegen komt.
    Groetjes Jan en Louise.
  18. Corine Bosch:
    13 september 2017
    Wat heb je al weer veel gezien en wat een mooie foto's ( leuke jongens daar). En dit is nog maar het begin, ik blijf je volgen. Geniet! Dikke kus
  19. Herma op ten Berg:
    16 september 2017
    Oh Anne! Ik zie je lopen met je doekjes en vind het vanaf hier hilarisch! Hopelijk zitten er genoeg in je koffer....Leuk dat je daar toch weer even hebt '' les gegeven! Zit in je bloed hihi! Dat '' rattenloopje'' doe ik je echt niet na !! geniet nog, Kijk uit naar je volgende verslag!
  20. Lianne:
    17 september 2017
    Hoi tante anne,
    Wij willen weer nieuwe foto's zien!!!
    Waar ben je nu?
    Groetjes Lize, Nine en Suze