¡Buenos días! ¿Que tál?

14 oktober 2017 - Córdoba, Argentinië

Vaarwel Nederland y ola Argentina!

Daar ging ze... met iets te veel bagage om te tillen en toch wel wat zenuwen op naar Argentinië! Nu zou het voor het echie zijn!

Ook is het echte backpacken begonnen... bij aankomst was het even zoeken hoe ik bij mijn slaapplaats kwam. Een echte backpacker pakt geen taxi (ivm financiën) maar gaat voor de local bus, het duurde even maar dan heb je ook wat! ¡Ola Buenos Aires! Vond het erg fijn om hier, een paar jaar geleden, al geweest te zijn. Leuk om dingen te herkennen en dit maakt de eerste dagen ook stukken gemakkelijker!

Veel mensen hebben tegen me gezegd: "Wat zul jij veel leren de komende tijd!". En dat klopt helemaal! Ik wil graag al wat dingen zeggen die ik de laatste week geleerd heb ;) misschien hebben komende backpackers er iets aan.

* Sokken kun je best 4 dagen dragen, wie heeft dat door?! (Niet alleen sokken trouwens...)
* Het dragen van een moneybelt onder je kleren heb ik altijd stom gevonden maar wil de bedenkers van deze geniale uitvinding graag bedanken! Het voelt toch wel wat veiliger!
* Ook het beha-zakje voor je pasjes is ideaal. Zorg er wel voor dat je het erin stopt als je het níet nodig hebt. Scheelt gênante momenten bij een pinautomaat...
* Ik wil graag Spaans leren, dacht het een en ander al wel onder de knie te hebben... Je hebt een zin zovaak geoefend dat je hem vloeiend uitspreekt en bijna klinkt als een local. Dus men praat te snel in het Spaans terug zodat je er geen bal van snapt en dus overgaat op Engels wat zij weer niet kennen... houdt dus altijd het 'wat&hoe in Spaans' bij de hand!
* Stel op een dag slechts een paar doelen. Het zorgen voor eten, een bed en het vinden van een werkende (met weinig commissie betalende) pinautomaat kan soms al zorgen dat het alweer bijna bedtijd is! Druk druk druk het leven van een backpacker!
* Neem áltijd het onderste bed in een hostel. Dit had ik dus niet de eerste dagen en  dat betekent dus stuntelend mijn bed in en uit... ik word toch een jaartje ouder ;)
* Was je handdoeken thuis eerst voordat je op reis gaat... ik probeer mezelf nu al een week af te drogen met niet afdrogende handdoeken.. misschien moet ik ze in mijn volgende hostel even laten wassen ;) (en dan mogen de sokken ook meegewassen worden...)
* Wil je koken in een hostel? Doe het dan op deze volgorde; ga éérst afwassen en daarna pas koken... dit heeft verder,denk ik, geen uitleg nodig...

Wat heb ik de afgelopen week allemaal gedaan? Allereerst weer alle toeristische plekken langsgaan in Buenos aires! Dat betekent heel veel lopen. Mijn telefoon houdt bij hoeveel stappen ik per dag zet, en geloof het of niet maar dagelijks haal ik met gemak de 15 kilometer! Ik denk dat ik me ga inschrijven voor de Kennedymars in juli! In ieder geval genoeg training gehad!

In Buenos Aires wat mensen ontmoet er daar wat dagen leuke dingen mee gedaan. Daarna was het tijd voor mijn eerste transport naar een andere stad. Bepakt en bezakt met een taxi naar de busterminal. Op naar Cordoba! Zoals sommigen wel weten, kan ik overal slapen. Dus ook in een nachtbus. Ik sliep zelfs zo vast dat de buschauffeur me wakker moest maken. De hele bus was al leeg en ik had helemaal niks door... gelukkig was het de eindbestemming... :)

Nu dus in Cordoba en over een paar uur met de nachtbus naar San Miguel de Tucuman. (Zoek maar even op bij googlemaps). Vanuit daar over een paar dagen naar Salta. Het moet daar echt prachtig zijn! Dus heb er zin in!

Hasta luego!

Muchos besos Anne

1. Lous en Arie:
    14 oktober 2017
    Hoi globetrotter!
    Leuk om weer zulke mooie foto's te zien, als je terug bent willen we je zien in" So you think you can tango" 😁
    Veel plezier nog!
  2. Anne:
    15 oktober 2017
    Jeujj, daar is ze!! En nog wel met goed nieuws; wij gaan de kennedymars lopen!!! ;)

Klinkt goed allemaal skitje, en ziet er weer goed uit! De tango wordt dus echt op straat gedanst daar, hoe vet! En wat fijn dat je gewoon weer bij local tentjes kunt eten zonder, daar ga ik iig ff van uit, glorix doekjes en aan de race te raken!

Blijf genieten lieve An!!
  3. Renee:
    Leuk!
  4. Dennis:
    15 oktober 2017
    Ziet er weer top uit hoor An!
    Fijn om wat van je te horen. Lekker genieten!
    Adios he!
  5. Maartje:
    Geweldig Anne!
  6. Thea Mommersteeg:
    15 oktober 2017
    Leuk weer iets van je te horen; jij 4 dagen met sokken, HILARISCH! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Suc6 met het vervolg van je trip.
  7. Ine:
    15 oktober 2017
    Hoi Anne...het gaat weer goed met ons An,.....Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt en natuurlijk mogen de deuren op de foto's niet ontbreken...prachtig.Het gaat je goed Anne en geniet van alles wat je op je pad tegen komt!!!!Lieve groetjes Theo&Ine
  8. Elke:
    Tof An! Lekker genieten! ❤️😘
  9. Kimmy:
    16 oktober 2017
    Geweldig Anne. Wat een ervaring. Geniet er met volle teugen van! Leuk om de verhalen te lezen en de prachtige foto’s te zien!
  10. Henri:
    16 oktober 2017
    Wat een leven, geweldig om je te zien genieten . Dat dansen lijkt me helemaal het einde.
    Dat ene stel lijkt wel een standbeeld.!!!
    Veel plezier en er kunnen best wat sokken uit je kast!!!!
    Liefs van ons
  11. Suus:
    16 oktober 2017
    Jeeej eindelijk wat foto’s! Heeele mooie, gaaf hoor! Goede tips trouwens ook ;) Hopelijk snel weer een nieuw verhaal, tot snel!! X Suus
  12. Margo en Jacques:
    17 oktober 2017
    Anne,wat schrijf je heerlijk
    We genieten van je verhalen . Wij zitten in Guatemala, dus keidichtbij, haha😂
  13. Linda Grutterink:
    19 oktober 2017
    Lieve Anne,
    Zo herkenbaar, zo heerlijk om te lezen , professional writer ;-)
    GENIETSE
  14. Leon:
    19 oktober 2017
    Leuk om jou eerste verhaal te lezen😁 geniet er maar lekker van en pas goed op jezelf💪 Have fun Anne!
  15. Lianne:
    22 oktober 2017
    Hey tante Anne,

Ga jij daar ook dansen? Dat willen wij graag zien!
    Wij hebben herfstvakantie gehad en hebben ook allemaal leuke dingen gedaan, frietjes en ijsjes gegeten.
    Veel plezier in het volgende plaatsje!

Hele dikke kus van Suze, Lize en Nine en natuurlijk van papa en mama
  16. Maud:
    23 oktober 2017
    Hee Anne,

Leuk om je eerste verhaal te lezen ! Wel relaxt dat je overal kunt slapen 😊 Dat scheelt een hoop! Zolang de buschauffeur je maar wel tijdig wekt.. 😄. Benieuwd naar wat je verder nog allemaal gaat beleven . Geniet ervan!

Liefs Maud
  17. Annemieke:
    23 oktober 2017
    Hoi Anne,
    Wat een heerlijk beeldend verhaal weer!! Handige tips ook :) Mooie foto's!! Geniet van je avonturen!
    groetjes, Annemieke
  18. Marielle:
    27 oktober 2017
    Hoi Anne,
    Leuk om je verhaal weer te lezen .
    Wat een leven! Geniet ervan. X
    Marielle